FORSIDEN OM MEG OPPSKRIFTER TRENING OG KOSTHOLD

Skrevet: 25.10.2015 11:09

Siden år 2006, da jeg så filmen "The Cheetah Girls 2" på Disney Channel, har jeg drømt om Barcelona. Det er helt utrolig hva en film kan gjøre med drømmene til en jente på da bare 11 år. Jeg har drømt om Park Güell og den fantastiske mosaikk-kunsten, handlegaten La Rambla og musikkulturen i hele 9 år! Drømmen har alltid vært Barcelona, og jeg hadde ikke trodd at jeg skulle få mulighet til å reise for om en god stund. Men! Da jeg fikk vite at årets Herbalife Extravaganza skulle arrangeres i drømmebyen min, måtte jeg slenge meg med. Siden jeg er et selvstendig Herbalife medlem hadde jeg muligheten til å kvalifisere meg til reisen, og gjett om jeg ikke skulle la sjansen gå fra meg. Jeg nølte selvfølgelig i begynnelsen, da jeg var redd for fraværsdagene jeg kom til å få på skolen, men noe måtte jeg ofte for å la en drøm gå i oppfyllelse. Helt siden mars har jeg visst at jeg skulle til Barcelona, men turen skulle ikke være før 23 september! Så da var det bare å roe sommerfuglene og vente. Heldigvis gikk månedene fort, og endelig satt jeg i flyet på tur til Spania og drømmebyen.

Vi kom nedover onsdags kveld, da vi ankom leiligheten vi skulle bo i, var det rett i seng. Torsdag morgen var jeg ivrig og sto opp rundt 05.30, klar for å oppleve byen. Det var heller ikke dumt å ha bursdag den dagen, da jeg fikk bursdagssang av gjenget ved frokosttider. Gjengen jeg reiste med var herlig! Da frokost var inntatt, alle var klare, dro vi opp til stadion hvor Extravaganzaen skulle holdes, for å registrere oss. På vei dit fikk jeg se et av bygningene jeg hadde drømt om, nemlig Monjtuic, som er et kunstmuseum. Også "Font Magica" var en av destinasjonene mine. På kartet jeg hadde sett på så det ut som at det var større avstand mellom men, men til min overraskelse var de rett ved hverandre. Her måtte jeg selvfølgelig ta noen bilder.

Montjuic.

Passe fornøyd!

Nedenfor de fire søylene ser du "Fountain Magica". På den øverste toppen lengst borte ser du Montjuic Castle.

Jeg var sååå fornøyd da jeg fikk se flere av de planlagte stedene før planlagt, det ga oss mer tid til andre ting!

Stadion vi var på lå på samme sted som olympiastadion brukt i år 1992. Historien til Barcelona er stor og utrolig spennende!

Senere splittet vi oss, da jeg hadde bestemt at selveste Park Güell skulle besøkes! Da vi kom dit fikk vi dessverre vite at neste mulighet til å komme inn til selve monumentet var om tre timer. Jeg ble selvfølgelig skuffet da dette var det jeg hadde gledet meg mest til å se, men vi gikk heller rundt på gratisområdet og fikk tatt noen bilder på avstand.

Dere ser det store bygget midt i bildet? Joda, det er La Sagrada Familia, snakk om stort!

Etter utallige forsøk på et bra bilde, ble det spiritfingers, iallefall, sjekk utsikten over Barcelona by!

De berømte søylene av arkitekten Gaudi. (Valg av skotøy er pga å ikke ødelegge føttene etter all gåingen, ikke førstevalget, men.)

Dette er området jeg ønsket meg inn på. Se så fantastisk mosaikkunst! Men det blir flere turer til Barca!

Det er en helt spesiell arkitektur, helt fantastisk!

Jeg elsker denne delen av parken, neste gang skal jeg inn å se mosaikkøglen i trappene.

Etter parkturen, dro vi en liten tur til La Rambla, hvor jeg og min kjære ble tegnet av en gatekunstner. Måtte le av resultatet siden det skulle være "tulle-tegning", der hodene er fire ganger større enn kroppen, men det ble bra! Vi var veldig kort på La Rambla da vi måtte tilbake til leiligheten å gjøre oss klar til middag.

Statue helt nederst i La Rambla. Taxisjåførene kjører deg så langt som mulig, spesielt oss som er turister (for vi aner ikke hvor vi skal av), for å tjene ekstra penger... men det er vell måten de livnærer seg på...

Folksomt i handlegaten. Butikkene stengte tidlig pga helligdag, ble det ikke shopping.

Min kjære og meg... og en annen mann som virket usikker på denne selfiestangen, haha.

Etter middag ute på restaurant dro vi til Montjuic. Det var en spesiell dag for Barcelona, som skulle feires med stort fyrverkeri-show ved fontenen "Font Magica". Før vi reiste fra Norge hadde jeg gjort ordentlig research og visste alle stedene jeg ville innom, dette var en av dem. Det var et forrykende show med Disney-tema, snakk om å oppleve Disney i Disney-drømmen min!

Det var flere hundre tusen mennesker som hadde møtt opp for å oppleve det som skulle skje.

Disney musikk, hvor fyrverkeriet og fontenen fulgte takten. Fantastisk!

Dessverre er jeg litt for lav i slike folkemengder, jeg så ikke så mye, men jeg fikk tatt en del bilder og videoer med selfiestangen som jeg har sett på i ettertid :)

Selv om jeg ble litt skuffet midt på dagen, ble det alt i alt en fantastisk en, og Barcelona var utrolig nydelig! Del 2 kommer senere :)

♥ Molly-Melissa

1 kommentarer på "Drømmen om Barcelona Del 1."