FORSIDEN OM MEG OPPSKRIFTER TRENING OG KOSTHOLD

Skrevet: 06.04.2014 19:45

Jeg kan faktisk ikke tro at det er hele 6 mneder siden begynte innse fakta. I begynnelsen av oktober 2013 gjorde jeg noe jeg ikke hadde gjort p lenge. Jeg stilte meg p badevekta og fikk da et lite sjokk da det sto 69 kg. Forst meg rett, 69 kg er ikke mye, men med mine 161 cm i hyde betydde det faktisk at jeg hadde noen kilo mer enn hva som er sunt for kroppen. Jeg kunne forst at vekta viste dette, siden jeg hadde spist bare junk fra sommeren startet. Jeg tenkte ikke s mye mer over dette.

Jeg flyttet p hybel, begynte g til og fra jobb, spiste veldig lite mat og i begynnelsen av desember bestemte jeg meg for begynne trene. I julen da jeg var hjemme gikk jeg p badevekta igjen. Da viste den ca 62 kg. P to og en halv mned hadde jeg gtt ned ca 7 kg. Jeg husker flelsen, den var bare helt fantastisk!

I desember begynte jeg lage meg middag fra bunnen av. Jeg byttet ut kjttdeig med kylling, vanlig pasta med fullkornpasta, godteri p hverdager til bare lrdager, og brus med zero saft. Jeg spiste dessverre ikke ordentlig frokost, valgte bigbite til lunsj hver dag og spiste veldig mye brd.



Bare p en mned hadde det skjedd mye.

I begynnelsen av mars fikk jeg hre fra en kollega om en kroppscanning hun hadde vrt p, da ble jeg nysgjerrig og valgte teste dette. Jeg fikk testet vekta, fett%, muskelstyrke osv. Jeg fikk ogs en behovsanalyse og lrte utrolig mye om hva jeg egentlig br ha i meg ilpet av en dag. Jeg fikk vite akkurat hva jeg burde spise til de forskjellige mltidene, og hva jeg br f i meg fr og etter trening for en bedre restitusjon og et bedre resultat. Etter behovsanalysen har jeg vrt veldig flink til planlegge mltidene mine, og passe p at jeg fr i meg nok av rett mat.




Ca tre og en halv mned mellom bildene.

Jeg har fremdeles mye lre, og jeg trenger bli enda flinkere til f i meg nok. Jeg skal fortsette trene, bygge muskler og gjre s godt jeg bare kan. Planen er ikke delta i fitness-konkurranser, men bare det ha et sunt kosthold og en aktiv livsstil er mer enn nok fokusere p for meg. Jeg fler meg utrolig mye mer sprekere og bedre enn jeg gjorde for 6 mneder siden! Dette kan jo bare bli bedre! :D

Jeg hper dere forstr at ting kan skje ganske fort nr du frst har startet. Drstokkmilen min var ganske lang, men da jeg hadde vunnet over den gikk ting s mye bedre.N skal vekta bevares, men fett% ned og muskelstyrken opp! Jeg kan ikke vente med ta progresjonsbilde til sommeren, det skal bli s bra! :))

Molly-Melissa



4 kommentarer p "Min Story - Progresjon til n"




Kommentarer

Malin

h, du e so fin, Molly! :D Ej e stolt av dej! :D

06.04.2014, kl.19:56 URL:

Malin: Tusen takk, Malin! :D Du er jo sykt flink selv!!! St p!!! :D

06.04.2014, kl.20:23 URL: http://mollymelissa.blogg.no/
Terese

Hei! du er superflink og jeg beundrer deg veldig! jeg lurer p hvilket treningsprogram du bruker? nr du ikke er p gruppetimer liksom? jeg har et selv som ikke funker bra for meg selv, for jeg klarer ikke g ned i vekt...

jeg har bare et sprsl igjenn, jeg er bare supernyskjerri, hva veier du n?

09.04.2014, kl.23:34 URL:

Terese: Hei! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! :)

Jeg bruker ikke noe spesielt treningsprogram, jeg gjr velser jeg liker og som funker for meg, som dekker det jeg nsker. Bruker dele opp kroppen: legday en dag, og overkropp (mage, skuldre, biceps, triceps osv) andre dager. Cardio gjr jeg litt som jeg fler for, men er jo mye cardio de dagene jeg er med p utetrening, ogs liker jeg lpe ute p dager jeg har fri fra jobb. Jeg skal jo ikke ned i vekt, s du m nesten hre litt med eksperter, men husk at kostholdet har MYE med vekten gjre, s du burde ha et stort fokus p det ;)

Jeg veier (p min egen badevekt fr frokost) rundt 59 kg. P scanningvekta hos livsstilsklubben veier jeg 60.4 kg. :)

10.04.2014, kl.01:03 URL: http://mollymelissa.blogg.no/

Legg igjen en hilsen



Navn:


Mail:


Bloggadresse:


Din kommentar: