FORSIDEN OM MEG OPPSKRIFTER TRENING OG KOSTHOLD

Skrevet: 06.04.2014 19:45

Jeg kan faktisk ikke tro at det er hele 6 måneder siden begynte å innse fakta. I begynnelsen av oktober 2013 gjorde jeg noe jeg ikke hadde gjort på lenge. Jeg stilte meg på badevekta og fikk da et lite sjokk da det sto 69 kg. Forstå meg rett, 69 kg er ikke mye, men med mine 161 cm i høyde betydde det faktisk at jeg hadde noen kilo mer enn hva som er sunt for kroppen. Jeg kunne forstå at vekta viste dette, siden jeg hadde spist bare junk fra sommeren startet. Jeg tenkte ikke så mye mer over dette. 

Jeg flyttet på hybel, begynte å gå til og fra jobb, spiste veldig lite mat og i begynnelsen av desember bestemte jeg meg for å begynne å trene. I julen da jeg var hjemme gikk jeg på badevekta igjen. Da viste den ca 62 kg. På to og en halv måned hadde jeg gått ned ca 7 kg. Jeg husker følelsen, den var bare helt fantastisk! 

I desember begynte jeg å lage meg middag fra bunnen av. Jeg byttet ut kjøttdeig med kylling, vanlig pasta med fullkornpasta, godteri på hverdager til bare lørdager, og brus med zero saft. Jeg spiste dessverre ikke ordentlig frokost, valgte bigbite til lunsj hver dag og spiste veldig mye brød.



Bare på en måned hadde det skjedd mye.

I begynnelsen av mars fikk jeg høre fra en kollega om en kroppscanning hun hadde vært på, da ble jeg nysgjerrig og valgte å teste dette. Jeg fikk testet vekta, fett%, muskelstyrke osv. Jeg fikk også en behovsanalyse og lærte utrolig mye om hva jeg egentlig bør ha i meg iløpet av en dag. Jeg fikk vite akkurat hva jeg burde spise til de forskjellige måltidene, og hva jeg bør få i meg før og etter trening for en bedre restitusjon og et bedre resultat. Etter behovsanalysen har jeg vært veldig flink til å planlegge måltidene mine, og passe på at jeg får i meg nok av rett mat. 




Ca tre og en halv måned mellom bildene. 

Jeg har fremdeles mye å lære, og jeg trenger å bli enda flinkere til å få i meg nok. Jeg skal fortsette å trene, bygge muskler og gjøre så godt jeg bare kan. Planen er ikke å delta i fitness-konkurranser, men bare det å ha et sunt kosthold og en aktiv livsstil er mer enn nok å fokusere på for meg. Jeg føler meg utrolig mye mer sprekere og bedre enn jeg gjorde for 6 måneder siden! Dette kan jo bare bli bedre! :D

 

Jeg håper dere forstår at ting kan skje ganske fort når du først har startet. Dørstokkmilen min var ganske lang, men da jeg hadde vunnet over den gikk ting så mye bedre.  Nå skal vekta bevares, men fett% ned og muskelstyrken opp! Jeg kan ikke vente med å ta progresjonsbilde til sommeren, det skal bli så bra! :))

 

 

 Molly-Melissa



4 kommentarer på "Min Story - Progresjon til nå"




Kommentarer

Malin

Ååh, du e so fin, Molly! :D Ej e stolt av dej! :D

06.04.2014, kl.19:56 URL:

Malin: Tusen takk, Malin! :D Du er jo sykt flink selv!!! Stå på!!! :D

06.04.2014, kl.20:23 URL: http://mollymelissa.blogg.no/
Terese

Hei! du er superflink og jeg beundrer deg veldig! jeg lurer på hvilket treningsprogram du bruker? når du ikke er på gruppetimer liksom? jeg har et selv som ikke funker bra for meg selv, for jeg klarer ikke gå ned i vekt...

jeg har bare et spørsål igjenn, jeg er bare supernyskjerri, hva veier du nå?

09.04.2014, kl.23:34 URL:

Terese: Hei! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! :)

Jeg bruker ikke noe spesielt treningsprogram, jeg gjør øvelser jeg liker og som funker for meg, som dekker det jeg ønsker. Bruker å dele opp kroppen: legday en dag, og overkropp (mage, skuldre, biceps, triceps osv) andre dager. Cardio gjør jeg litt som jeg føler for, men er jo mye cardio de dagene jeg er med på utetrening, også liker jeg å løpe ute på dager jeg har fri fra jobb. Jeg skal jo ikke ned i vekt, så du må nesten høre litt med eksperter, men husk at kostholdet har MYE med vekten å gjøre, så du burde ha et stort fokus på det ;)

Jeg veier (på min egen badevekt før frokost) rundt 59 kg. På scanningvekta hos livsstilsklubben veier jeg 60.4 kg. :)

10.04.2014, kl.01:03 URL: http://mollymelissa.blogg.no/

Legg igjen en hilsen



Navn:


Mail:


Bloggadresse:


Din kommentar: