FORSIDEN OM MEG OPPSKRIFTER TRENING OG KOSTHOLD

Skrevet: 16.02.2014 16:58

Pizza er alltid populært, i alle slags former, smaker og størrelser. Pizza trenger ikke å være Grandiosa eller fra Peppes for å være godt, du kan også lage en god OG sunn pizza selv hjemme. Jeg har aldri før lagd en sunn pizza, så det var utrolig gøy å finne ut av at det ikke var så vanskelig som man skulle tro. Kjempemorsomt å ekspirmentere litt med saus og fyll! Slik ble min pizza:

Deig:
♥ 3,5 dl Havregryn
♥ 2,5 dl Fullkornshvetemel
♥ 2,5 dl Vann
♥ 1/2 pakke tørrgjær
♥ Litt salt 

Fyll:
♥ 1/2- 1 boks Tomatpurre og/eller 1/2- 1 boks Pesto
♥ 1 pakke Kyllingfillet
♥ 1 Squash
♥ 1/2 Paprika (Rød eller Gul)
♥ 6-8 Cherrytomater
♥ Litt ost til topping


Slik gjør du: 
♥ Bland sammen det tørre til deigen, og tilsett deretter lunket vann. Arbeid godt med deigen.
♥ Du kan la deigen heve til dobbel størrelse, eller bare rulle den ut med en gang.
♥ Jeg valgte å legge tomatpurre på halve pizzaen og pesto på den andre halvdelen. Dette velger du selvfølgelig selv!
♥ Ha så på stekt kyllingkjøttdeig.
♥ Legg til slutt på grønnsaksfyllet og ost.
♥ Stek ved 225 grader i ca 15 minutter.




 

 Molly-Melissa



0 kommentarer på "Mollys Fitnesspizza"




Kommentarer


Legg igjen en hilsen



Navn:


Mail:


Bloggadresse:


Din kommentar: